2017. sze 11.

Az lesz sikeres, aki felfedezi saját természetes tehetségét

írta: Dr Domschitz Mátyás
Az lesz sikeres, aki felfedezi saját természetes tehetségét

kulonbozo_intelligenciak_1.jpeg

"... az a nyerő és az lesz sikeres, aki felfedezi saját természetes tehetségét. Erre az erősségre építi életét, és mindennapi munkájában is a természetes erősségeit használja. Elég gyatra szokás, és a közfelfogásban is gyakori, hogy a gyengeségeinket próbáljuk erősebbé tenni és javítgatni, erre fordítunk sok időt és energiát. Pedig ez nem kifizetődő. Az emberek nagy részének fogalma sincs arról, hogy neki milyen természetes tehetsége van. Ezt tudni kellene, hiszen kora gyermekkorban ennek már vannak jelei. Jó,ha gyengeségeinket is ismerjük, ... és nem vállalunk olyan feladatokat, amelyekhez a gyengeségeink kellenek." (Mohás Lívia: Az agresszióról és a sikerkereső emberről. Saxum Könyvkiadó, Budapest, 2012. 190 o.)

Ez az egyszerű gyakorlat segít közelíteni az erősségeinkhez: 

Folytasd folyamatos szövegben az alábbi mondatkezdéseket!

Jó vagyok (voltam) benne ...
Szeretem (szerettem) csinálni ...
Bele tudok feledkezni a ...
Sikeres vagyok e területeken ...

Kép:

  • http://www.setmycareer.net/page/Career-Counselling-for-KG-to-8th.aspx
Szólj hozzá

énkép életmód fejlődés egyenlőtlenség életvezetés intelligencia kreativitás értékek coaching balanced work life