Miért avul el a régi ipari vezetési kultúra?
A tudásalapú gazdaság messze van. Nem érint minket. - gondolhatják sokan. Nem tévedhetnek ennél nagyobbat. Egy videó sorozatban e tévedések okairól beszélek.
Sokszor nem is tudjuk hogy változtatni kellene. Erről szól az első videó.
A második részben arról beszélek, hogy ha jól megy a szekér, kevésbé érezzük az innováció szükségét, és hogy mikor érdemes innoválni. Ez a második videó témája.
Az eddigi sikerek elbizakodottá tehetnek és nehezen változtatunk azon, ami eddig bevált. De érdemes kiegészíteni a tudásunkat másokéval. Harmadik videóVan, hogy egy szervezet tökéletesen alkalmazkodik egy vevőhöz és a vezetők azt gondolják, hogy nincs értelme változni. Ez veszélyes. Ha a vevő változik (és a világ változik) akkor elveszthetjük az egyetlen vevőnket. Negyedik
Gyakori hiba, hogy nem keresel új kapcsolatokat. Az emberekre és a cégvezetőkre is jellemző, hogy a magukhoz hasonló emberekkel keresik a kapcsolatokat. Ez bezár minket egy vélemény buborékba és megnehezíti, hogy észre-vegyünk a cég számára fontos innovációs lehetőségeket. Ötödik
Az innovatív cégvezetők egyszerre gyakorlatias emberek és mellette tudnak álmodni is. Tudják, hogy az innováció először nem a kézzelfogható dolgokban van. Hanem a gondolatokban. Az innováció először "lila". Hatodik videó.
A vezetők között gyakran "menő" elhavazva lenni. De ilyenkor nincs is idő arra, hogy alapos, mély átalakulásokba belevágjunk. Sőt ilyenkor nehezebben is vesszük észre, hogy váltani kellene. Hetedik
A tudásalapú társadalomban is van a centrum és periféria megosztottság. Azt hihetnénk, hogy a tudástársadalom messze van. Itt van, csak mi a fél-perfériáján vagyunk. Amíg ott a jól fizetett innovációs munka van, addig itt a rosszabbul fizetett bérverseny világa van. Lépjünk feljebb a létrán! Nyolcadik
Írhatsz ide: dmc@dmconsult.hu
Ha nem vagy vezető , szólj a főnöködnek!
Képek
http://yourdreamjob.in/blog/do-you-know-what-you-dont-know/